I september deltok vi på Kreativt Forums årlige seminar, Creativity First. Denne gangen var temaet Kreativ Intelligens, og hvis du lurer på hva vi syntes var mest nyttig, da har du kommet rett sted! For her er fire lærdommer vi tar med oss videre:
Kreativitet virker
La oss være lite kreative og legge det fram helt enkelt:
- Annonser med høy kreativ kvalitet genererer fire ganger så mye profitt.
- Kreativitet er den nest største driveren av absolutt lønnsomhet.
Og la oss bare følge opp med et enkelt bilde:
Det handler om merkevaren
Du kan lage så kreativ og morsom kommunikasjon du bare vil, men det hjelper ikke om ikke merkevaren din er godt plassert. Du kan rett og slett ikke reklamere deg vekk fra en dårlig merkevare. Kommunikasjonen er et utrykk for merkevaren, så jobb først og fremst med den, så kommunikasjonen.
Midten er lava
Apropos dårlige merkevarer. Alt for mange selskaper har plassert merkevaren sin i midten. De vi kanskje være litt morsomme, litt vågale, litt seriøse, litt kreative, litt moderne og litt kreative. Og hvor havner du da? I midten. Og hva er i midten? LAVA!
Merkevaren din brenner opp i midten. Skill deg ut! Prøv å finn et uutnyttet potensial ute på kantene. Da vil du kunne skap en solid og god merkevare som Klarna og Oatly, som alle drømmer om å være.
God på AI = god på data
De selskapene som blir ordentlig gode på AI kommer til å bli det fordi de er ordentlig gode på dataen som ligger bak. Skal den kunstige intelligensen klare å lage noe for deg som du faktisk kan bruke, så er den nødt til å kunne de riktige tingene. Selskaper som har modeller de har foret med massevis av informasjon om bedriften, brandguides og tekster og mye mer, klarer i mye større grad å lage nyttig innhold enn de som bare bruker ChatGPT.
For eksempel, så er dette så bra man klarer å lage en tenkt annonse for Stratos uten god data. Får deg ikke akkurat til å boble av glede?
Close, but no melkesjokolade med luftbobler …
Lyst til å nå nye høyder?
Det vil vi også. La oss ta en prat, eller et møte, for å finne ut hvordan vi kan hjelpe til.
Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg. Se hvordan vi behandler personopplysninger.