Dialog og CRM

Fra kaldt lead til varm kunde? Kundereiser og kundeopplevelser? Nyhetsbrevutsendelser?

Veien frem til et nytt salg krever at du setter kommunikasjonen i system. Vi setter opp og gjennomfører dialogaktiviteter i alle kanaler for våre oppdragsgivere. E-post, DM i post, SMS, web og sosiale medier – vi dekker alle kanalene.

I alt pratet om sosiale medier er det lett å glemme viktigheten av CRM – eller Marketing Automation.

Joda, du kan ha dialog med kunder i sosiale medier. Men det skjer gjerne med et publikum. Og det skjer gjerne ved at kunden oppsøker deg først. I sosiale medier kan du også spre et budskap etter å ha segmentert til en viss grad hvem som skal få budskapet.

Greit nok, men god marketing automation er i en helt annen klasse når det gjelder treffsikkerhet! Da kan du målrette e-post, DM, organiske innlegg i sosiale medier eller SMS med ulikt budskap til hver kunde etter at du har segmentert ut fra all informasjon du har om hver kunde i databasen.

Jo bedre du kjenner hver kunde, desto lettere er det å selge.

Skikkelig marketing automation krever et godt CRM-system (Marketing automation application) som samler informasjon om kundene, systematiserer informasjonen, segmenterer kundene, sender ut skreddersydde tilbud til hver enkelt kunde og gir gode muligheter for kunden til å respondere.

Med CRM kan du:

  • segmentert: tilby en tjeneste eller et produkt som treffer bra for akkurat «han» eller «henne»
  • tids- og stedsriktig: treffe kunden akkurat når det gjelder
  • look and feel: kommunisere akkurat slik den kunden liker

Godt forankret og vel oppsatt CRM / marketing automation, sørger for at kunden kan holde en dialog med deg. Dialog er svært viktig for at kundene skal være fornøyd og få lyst til å kjøpe mer.

Kundepleie og serviceprogrammer? Hold kundene dine varme, yt det lille ekstra og sikre langsiktige kunderelasjoner – slik vi gjør for våre oppdragsgivere.

CRM eller marketing automation teknologi? Vår filosofi er å dekke behovet – stort eller lite. Vi har teknologipartnere for alle nivåer, og skalérbarhet er en viktig ledetråd for oss.

Ønsker du å vite mer?

Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg for et møte.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Relaterte artikler

Enkle tips til effektiv digital markedsføring

Vårt råd er at du setter alle delene i den digitale markeds­føringen i system. Når alt sam­handler og forsterker hverandre, blir markeds­føringen mer effektiv.

Slik lager du DM som selger

Vårt viktigste råd er at bedre planlegging og tids­frister, gir DM-er som selger mer. Meningen er at tipsene under skal motivere deg til å lage en plan med tidsfrister.

MailUp fra Cognito

Automatiser e-post og SMS med sikker og effektiv skybasert drift samt muligheter for de nødvendige roller og funksjoner i din bedrift.

Lojalitets­program skaper sterkere kunde­relasjoner

Det koster fem til ti ganger så mye å skaffe nye kunder fremfor å beholde de du allerede har. Med et lojalitets­program belønner du kundene slik at de blir værende.

CRM – derfor er dialog­markeds­føring en vinner

I alt pratet om sosiale medier er det lett å glemme viktigheten av CRM.

Salg av Hyundai KONA

Spoiler – denne fortellingen ender med at Hyundai selger 6000 elbiler på under to uker.