Netthandel
Hvorfor netthandel?
Om du forsøker å finne en konklusjon på hvorfor du har behov for en netthandelsløsning, hva kommer du frem til? Vi tipper du kommer frem til det samme som oss i Cognito – du vil selge flere produkter! Dette er kjernen i alt vi gjør i Cognito. Vi hjelper kundene våre med å selge flere produkter.
Men siden en netthandelsløsning i seg selv ikke nødvendigvis vil innfri dette, mener vi det vil være behov for støtte fra noen som har lang erfaring med dette. Altså med å hjelpe bedrifter til å treffe kjøperne med sine produkter.
Veien frem til et nytt salg krever at du setter kommunikasjonen i system. Cognito bidrar til at det settes opp og gjennomføres optimale dialogaktiviteter og digital markedsføring i alle relevante kanaler for våre oppdragsgivere:
- Sosiale medier
- E-post
- Web
- SMS
- DM i post
Dette sammen med søkemotoroptimalisering (SEO) for å øke synligheten, få relevant trafikk inn og dermed øke antallet potensielle kjøpere inn i løsningen.
Kundeopplevelsen
Den optimale kundereise har aldri vært viktigere enn nå. Her er noen viktige punkter:
- Et intuitivt og responsivt design til alle skjermer og enheter
- Kundetilpasset og målrettet innhold
- Alle kanaler og systemer skal jobbe sammen for at kunden skal få en helhetlig opplevelse fra start til handel er gjennomført.
- Kort vei til kassen (Checkout)
- Returhåndtering. Den samme gode opplevelsen skal fortsette også om kunden velger å returnere produktet. En dårlig opplevelse ved retur kan føre til tap av en kunde.
Cognito med sin ekspertise innen design og brukeropplevelse hjelper deg med å velge et design som passer best til dine kunder og matcher din merkeidentitet, og sikrer deg at dine kunder kan handle hos deg på tvers av enheter. Det gir deg de beste forutsetningene for å gi den optimale kundereise.
Teknologi og utvikling
Utvikling av en netthandelsløsning kan fort bli veldig kostbart. Spesielt om man velger en plattform hvor det meste må utvikles som spesialtilpasninger. Cognito er ikke bundet til en enkelt plattform eller løsning, men har flere å velge mellom.
Samarbeidspartnerne Cognito velger har det til felles at de leverer løsninger som inkluderer det meste en netthandel bør inneholde som standard funksjonalitet. Det er ingen grunn til å bruke masse tid og penger på utvikling av funksjonalitet som allerede finnes! Men om det allikevel er et behov for tilpasninger, så er det kun fantasien som legger begrensningene. I disse tilfellene kan Cognito tilby rådgivning, prosjektledelse og utvikling.
Kostnadseffektiv Integrasjon
Integrasjoner er et emne som ofte kan gjøre et netthandelsprosjekt kostbart. Løsningene vi tilbyr har ferdig utviklede koblinger til blant andre:
- Microsoft Dynamics
- NAV
- Dynamics 365 Business Central
Dette gjør integrasjonsprosessen ekstremt mye enklere og ikke minst billigere fordi man ikke trenger å «finne opp hjulet på nytt». Det er mange fordeler med å velge en ERP-løsning basert på Microsoft Dynamics, inkludert integrasjon med mange andre Microsoft-produkter, og veldig gode muligheter for automatisering av prosesser.
Det leveres også støtte for integrering til alle ledende betalings-, frakt- og skatteleverandører som:
- PayPal
- Net
- Quickpay
- AltaPay
- UPS
- United Postal Service
- Avalaram GLS
- Postnord
Produktinformasjon
Om man vil selge produkter er det viktig at informasjonen om produktene er av god kvalitet og tilpasset kanalen produktet publiseres i. Dette kan være en tidkrevende oppgave, spesielt om bedriften har mange produkter. Derfor anbefaler vi at det implementeres et Product Information Management (PIM) system i arbeidsflyten.
Fordeler med PIM:
- Forenkler prosessen med berikelse av produktene
- Bidrar til at bedriften sparer tid
- Konsistent produktinformasjon på tvers av markedskanalene
- Unik kilde til produktinformasjon
Et PIM-system kan være en stor kostnad som mange unngår i det lengste. Cognito tilbyr en intuitiv og kostnadseffektiv PIM som leveres ferdig integrert i netthandelsplattformen eller som en enkeltstående løsning.
Ta kontakt for en uforpliktende prat om våre tjenester.
Kontaktpersoner

Anders Askevold
Prosjektleder
Anders har bred erfaring med utvikling av skreddersydde selgerløsninger, netthandelsløsninger, PIM, produksjonssystemer og IT innen reklamebransjen. Har tidligere jobbet med å sette opp arbeidsflyt- og produksjonssystemer for XXL, Elkjøp, Bohus, Power og Byggmakker. Anders har lang fartstid fra retail segmentet bl.a. som prosjektleder innenfor e-handel, systemeier i Schjærven Reklamebyrå og fra Papirfly.
Tlf: 90 61 39 84 / E-post: anders@cognito.no

Rolf Nordahl
Konsulent
Rolf har mange års erfaring med ledelse, systemutvikling og produksjon i reklamebyråer. Intern ledelse av produksjoner for retail-kunder, som f.eks. Elkjøp, XXL, ARK, Møbelringen, Jernia og REMA 1000. Rolf har bl.a. jobbet som driftsdirektør i FOLL Reklamebyrå og som ateliersjef i Schjærven Reklamebyrå.
Tlf: 92 41 68 98 / E-post: rolf@cognito.no
Ønsker du å vite mer?
Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg for et møte.