Rekordresultat for O.B.Wiik

20% økning i driftsinntektene, rekordhøy ordreinngang og det beste resultatet på 5 år! Kundene renner inn hos O.B.Wiik og vi gratulerer med de gode resultatene.

Cognito har hatt et nært samarbeid med O.B.Wiik siden 2018 og er veldig glade for tilliten de viser oss. Gjennom en helhetlig og langsiktig strategi har vi sammen skapt markedsføring og kommunikasjon som gir resultater. Det er vi glade for, det er nemlig resultater vi lever av.

Nettsiden

Når vi inngikk samarbeidet i 2018 starte vi med å bygge nye nettsider for alle land. O.B.Wiik trengte å re-designe nettsidene. Vi jobbet med UX, struktur og godt innhold. Men det overordnete målet var og er konvertering. Sidene skal konvertere brukere til leads. Derfor var CTA (Call To Action) og CRO (Konverteringsoptimalisering) de overordnede KPI’ene. Vi ser at det langsiktige arbeidet med nettsiden gir resultater, det kommer inn godt med leads hver eneste dag. For å måle antall leads har vi satt opp tracking. Vi sporer alle leads som gjøres på nettsiden enten det er via kontaktskjema, telefonklikk eller e-postklikk. Ved hjelp av tracking og statistikk kan vi måle konverteringsgraden og gjøre løpende justeringer på siden.

SEO optimalisering

Men det nytter ikke å ha en god nettside med liten trafikk, det skaper ikke resultater.
Når vi innledet samarbeidet i 2018 ranket sidene dårlig på søk. SEO er et langsiktig arbeid. Med en kombinasjon av lenkebygging, innhold og teknisk SEO ranker nå O.B.Wiik meget godt på de viktigste nøkkelordene deres. Dette medfører igjen god trafikk og flere kvalitetsleads.

Performance Marketing

Som et ledd i den overordnede strategien om å skape flest mulig kvalitetsleads til lavest mulig kostnad jobber vi veldig aktivt med Performance Marketing (resultatbasert markedsføring). Vi benytter en kanalmiks med Google søkeordsannonsering, sosiale medier og programmatisk annonsering. Alle resultater er målbare, og vi jobber hele tiden med optimalisering og justeringer for å oppnå best mulig resultat. Hver måned har vi felles gjennomgang av resultater og tiltak som gjøres for kommende periode. Dette skaper en god informasjonsflyt, alle er orientert, og eventuelle endringer gjøres i fellesskap.

Cognito – markedsavdelingen til O.B.Wiik

For å skape god kommunikasjon må man forstå produktet, markedet og KPI’ene til kunden. Det er også forskjellige markeder og fokusområder i de forskjellige landene. Alt dette tar tid å forstå og få tilstrekkelig kunnskap om. Gjennom vårt samarbeid har vi lært hverandre godt å kjenne. Ukentlige statusmøter med ledelse og nøkkelpersonell gjør at vi utveksler informasjon og skaper resultater – sammen! For det er det gode samarbeidet som er nøkkelen til suksess. I praksis så opereres Cognito som en forlenget arm av O.B.Wiik og fungerer som deres markedsavdeling. Vi er stolte og takknemlige for tilliten hele O.B.Wiik konsernet gir oss. Så skal vi gjøre vårt for at resultatene fortsetter å øke!

Vi leverer følgende tjenester til O.B.Wiik

  • Markedsføringsstrategi og kanalmiks
  • Rådgivning og prosjektledelse
  • Utvikling og drift av nettsider for 4 land og 5 domener
  • SEO optimalisering
  • Digital markedsføring
  • Nyhetsbrev
  • Innholdsproduksjon til alle medieflater
  • Design
  • Trykksaksproduksjon

Ønsker du å vite mer om vårt arbeid?

Fyll ut skjemaet så kontakter vi deg for et møte.

  • Hidden
  • Hidden
  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.