Ineffektiv produksjon er en stor kostnadsdriver
Hvis rutiner for oppdatering av en unik datakilde (Masterdata) mangler, kan man raskt ende i en situasjon hvor de samme tekstkorrekturene gjøres uke etter uke.
- Lyder dette kjent?
- Stjeler korrektur alt for mye av tiden deres?
- Bruker dere unødvendig tid på å finne riktige bilder tekster og priser?
- Bruker dere generelt alt for lang tid på å produsere kampanjemateriell?
Alt dette er velkjent problematikk for oss, og noe vi kan hjelpe våre kunder å finne en god løsning på.
Vi har erfaring med flere typer datakilder
De fleste varekataloger/PIM løsninger kan gi ut strukturert data i form av en XML fil eller andre typer data eksport. Vi har erfaring med mange typer varekataloger/PIM-løsninger som:
- Bluestone
- SAP/Hybris
- Inriver
Men i noen tilfeller trenger det ikke være mer komplisert enn webshop og excel ark. Varedata kombineres med smarte regelbaserte designmaler.
Produksjon
Tradisjonell produksjon enten den er intern eller gjennom et byrå, er delt opp i faser:
- Innspill (Markedsavdeling)
- Utarbeidelse (Byrå eller Inhouse)
- Korrektur (Frem og tilbake mellom markedsavd. og byrå)
- Publisering (Byrå)
Cognito har en gruppe fagpersoner med lang erfaring innen reklameproduksjon for retailsegmentet. Vi bidrar med å implementere rutiner og system så markedsavdelingen bruker minimalt med tid, overholder tidsfrister og eliminerer feil. Resultatet blir betydelige kostnadskutt som følge av lavere tidsforbruk både i markedsavdeling og produksjonsbyrå.
Etter mange års erfaring med flere av Norges største retailkjeder, tør vi påstå at ingen kan dette bedre enn oss!
Unik datakilde – produksjon til flere medieflater
Systemløsninger skal kunne understøtte oppgaver innen alle områder i vår CRM-plattform.
Vi beskriver funksjonelle kravspesifikasjoner og tilrettelegger verktøyene tilpasset dine ambisjoner.
In-house produksjon
Produserer dere kampanjemateriellet internt? Det er ikke noe problem. Vi samarbeider med designere, kategoriansvarlige, markedskoordinatorer, markedsdirektører og alle som trenger å få sin hverdag til å bli mer effektiv.
Målet er å effektivisere bort repetitive oppgaver, slik at alle kan konsentrerer seg om det de kan best og få bort unødvendige tidstyver. Alt for mye tid går med til å finne frem bilder, tekster, logoer og annet materiell. Kopiering fra gamle kampanjer medfølger følgefeil. Vi analyserer og tar tak i de strukturelle utfordringer, som hindrer dere med å oppnå en effektiv arbeidsflyt. De fleste markedsavdelinger innenfor detaljhandel har de samme utfordringene. Kostnaden og tidsbruken for utforming og produksjon av kampanjemateriellet er for stor.
Tenk om dere kunne brukt mye mer av tiden og markedsbudsjettet til å utarbeide salgskonsepter og kreative kampanje ideer? Da vil dere sannsynligvis få en boost i omsetningen, og høyere bunnlinje.
I Cognito har vi en gruppe fagpersoner som har lang erfaring med reklameproduksjon for retailsegmentet og vi har gjennom årene jobbet med mange av Norges største retailkjeder. Ta gjerne kontakt for en uforpliktende prat.
Kontaktpersoner
Rolf Nordahl
Konsulent
Rolf har mange års erfaring med ledelse, systemutvikling og produksjon i reklamebyråer. Intern ledelse av produksjoner for retail-kunder, som f.eks. Elkjøp, XXL, ARK, Møbelringen, Jernia og REMA 1000. Rolf har bl.a. jobbet som driftsdirektør i FOLL Reklamebyrå og som ateliersjef i Schjærven Reklamebyrå.
Tlf: 92 41 68 98 / E-post: rolf@cognito.no
Anders Askevold
Prosjektleder
Anders har bred erfaring med utvikling av skreddersydde selgerløsninger, netthandelsløsninger, PIM, produksjonssystemer og IT innen reklamebransjen. Har tidligere jobbet med å sette opp arbeidsflyt- og produksjonssystemer for XXL, Elkjøp, Bohus, Power og Byggmakker. Anders har lang fartstid fra retail segmentet bl.a. som prosjektleder innenfor e-handel, systemeier i Schjærven Reklamebyrå og fra Papirfly.
Tlf: 90 61 39 84 / E-post: anders@cognito.no
Ønsker du å vite mer om automatisert retail reklameproduksjon?
La oss ta en kaffe og en hyggelig prat, så tar vi det derfra. Ingen forpliktelser, selvsagt.