En mindre vertikal i kanalmiksen
Mange små og mellomstore bedrifter legger liten vekt på Bing som markedsføringskanal. Det er nok fordi det er kun noen få prosent i Norge som bruker Bing som sin standard søkemotor.
Vi får ofte høre, «er det noen som bruke Bing da?» Svaret er ja, men ikke så mange.
For deg som annonsør kan Bing allikevel være en kanal som gir veldig god avkastning for annonsekronene som benyttes. Det betyr på ingen måte at du skal stoppe å annonsere på Google! Bing har alt for liten brukerandel til å kunne stå alene i kanalmiksen.
Men vi ser allikevel at Bing har en god effekt, flere av våre kunder har fått gode leads gjennom annonsering på Bing, til en veldig billig penge.
Hvis du ønsker å annonsere på søkeord med lavt søkevolum har også Bing en fordel. Google blokker gjerne søkeord med lavt søkevolum, men det er ikke noe problem hos Bing. Derfor kan dine annonser være enda mer spisset, og du kan være synlig på nøyaktig de ordene du måtte ønske og som har verdi for din bedrift.
Nyttige funksjoner
Bing har de samme funksjonene som Google. Du kan faktisk importere kampanjene dine fra Google rett inn i Bing, denne funksjonen sparer deg for mye tid.
En annen fin funksjon er at du kan benytte LinkedIn Targeting til å skape størst mulig relevans for din søkeordskampanje. Det vil si at du kan målrette søket mot personer basert på deres LinkedIn profil. Du kan dermed snevre annonsering inn til kun å treffe personer innenfor en industri, en spesiell jobbtittel og bedriftsnavn.
Konklusjonen er at Bing er en fin kanal å få med i den samlede kanalmiksen, og det krever ikke så mye i oppstart eller i løpende optimalisering.
Ønsker du å benytte Bing i din markedsføring? Kontakt oss for en prat.