Vi hjelper bedrifter med annonsering på LinkedIn
Ofte kontaktes vi av B2B-selskaper, som ønsker å målrette annonseringen mot helt spesifikke bransjer, selskaper, kontoer eller personer med et bestemt yrke. Her er LinkedIn-annonseringer en «GO TO»-plattform.
Annonsering på LinkedIn er noe dyrere enn å annonsere på andre digitale kanaler, men det er en grunn til det, LinkedIn er meget treffsikker hvis du er bevist på hvem du vil kommunisere med.
Få flere Business2Business-kunder
Hvis vi sammenligner de forskjellige kanalene, er Facebook-profilene private og er preget av brukerens private interesser og nettverk. På Google ads søker en bruker etter et bestemt produkt. LinkedIn kan skape B2B-leads av høy kvalitet. Profilene som er aktive på LinkedIn, har et profesjonelt formål og tankesett.
Gode B2B-leads starter ofte på LinkedIn og kanalen bør være en del av kundereisen. Det er nyttig å treffe kunder når de er i et profesjonelt formål, men også senere på Facebook og andre kanaler. Hele kundereisen gjennom de ulike kanalene gir de beste resultatene.
LinkedIn som kanal i digitale markedsføring kan brukes til både «Push» og «Retargeting». Dvs. både i den fasen hvor dere skal ut å hente nye kunder, og i den påfølgende fasen hvor dere må overbevise de om at det er et behov for å benytte deres tjenester og merkevare.